actuating mechanism
1Hammer-actuating mechanism — Механизм привода печатающих молоточков …
2исполнительный механизм — Устройство для управления арматурой, предназначенное для перемещения регулирующего элемента в соответствии с командной информацией, поступающей от внешнего источника энергии. [ГОСТ Р 52720 2007] исполнительный механизм Механизм, являющийся… …
3Early IBM disk storage — The invention of magnetic disk storage, pioneered by IBM in the 1950s, was a critical component of the computer revolution. This article surveys the major IBM computer disk drives introduced in the 1950s, 1960s and early 1970s. The basic… …
4Corliss steam engine — A Corliss steam engine – the valve gear is on the right of the cylinder block, on the left of the picture A Corliss steam engine (or Corliss engine) is a steam engine, fitted with rotary valves and with variable valve timing patented in 1849 …
5исполнительное устройство (в системе автоматического управления) — исполнительное устройство Устройство системы автоматического управления или регулирования, воздействующее на процесс в соответствии с получаемой командной информацией. Примечание. Состоит из двух функциональных блоков: исполнительного механизма и …
6chassis — n. the part of a cylindrical lockset that contains the actuating mechanism and has a means for mounting trim and a bolt …
7приводной двигатель — — [Я.Н.Лугинский, М.С.Фези Жилинская, Ю.С.Кабиров. Англо русский словарь по электротехнике и электроэнергетике, Москва, 1999 г.] Тематики электротехника, основные понятия EN drive motordriving motoractuating mechanism …
8free travel — The distance a pedal moves before it operates the actuating mechanism. Also see clutch pedal free travel pedal free travel …
9Corliss Orville Burandt — is an American engineer who invented a system of variable valve timing in automobile engines. Working through a 1965 Chevrolet Corvair, he designed a system of putting a sensor into the cylinder to optimize the fuel air mixture during combustion …
10Continuous variable valve timing — offers a unique ability to have independent control of the intake and exhaust valves in an internal combustion engine. For any engine load criteria, the timing of intake and exhaust can be independently programmed [1]. The main variations of… …