prisoner's dilemma

  • 41Дилема заключённого — Будут ли заключенные друг друга предавать, следуя своим эгоистическим интересам, или будут молчать, тем самым минимизируя общий срок? В теории игр дилемма заключённого (реже употребляется название «дилемма бандита»)  некооперативная игра, в… …

    Википедия

  • 42Дилема заключённых — Будут ли заключенные друг друга предавать, следуя своим эгоистическим интересам, или будут молчать, тем самым минимизируя общий срок? В теории игр дилемма заключённого (реже употребляется название «дилемма бандита»)  некооперативная игра, в… …

    Википедия

  • 43Дилемма заключенного — Будут ли заключенные друг друга предавать, следуя своим эгоистическим интересам, или будут молчать, тем самым минимизируя общий срок? В теории игр дилемма заключённого (реже употребляется название «дилемма бандита»)  некооперативная игра, в… …

    Википедия

  • 44Дилемма двух узников — Будут ли заключенные друг друга предавать, следуя своим эгоистическим интересам, или будут молчать, тем самым минимизируя общий срок? В теории игр дилемма заключённого (реже употребляется название «дилемма бандита»)  некооперативная игра, в… …

    Википедия

  • 45Парадокс заключённых — Будут ли заключенные друг друга предавать, следуя своим эгоистическим интересам, или будут молчать, тем самым минимизируя общий срок? В теории игр дилемма заключённого (реже употребляется название «дилемма бандита»)  некооперативная игра, в… …

    Википедия

  • 46Cartel — A cartel is a formal (explicit) agreement among firms. Cartels usually occur in an oligopolistic industry, where there is a small number of sellers and usually involve homogeneous products. Cartel members may agree on such matters as price fixing …

    Wikipedia

  • 47Tit for tat — is a highly effective strategy in game theory for the iterated prisoner s dilemma. It was first introduced by Anatol Rapoport in Robert Axelrod s two tournaments, held around 1980. Based on the English saying meaning equivalent retaliation ( tit… …

    Wikipedia

  • 48Normal-form game — In game theory, normal form is a way of describing a game. Unlike extensive form, normal form representations are not graphical per se, but rather represent the game by way of a matrix. While this approach can be of greater use in identifying… …

    Wikipedia

  • 49n-player game — In game theory, an n player game is a game which is well defined for any number of players. This is usually used in contrast to standard 2 player games that are only specified for two players. In defining n player games, game theorists usually… …

    Wikipedia

  • 50Superrationality — The concept of superrationality is due to Douglas Hofstadter, in his article series and book Metamagical Themas [ Douglas R. Hofstadter Metamagical Themas , Basic Books] . Superrationality is a type of rational decision making which is different… …

    Wikipedia